Changement plan de formation

Bonjour à tous, premier début de saison avec TR, j’ai donc fait un plan jusqu’en avril début de mes courses amateurs. J’aurai voulu changer la date de fin avril pour mettre septembre fin de ma saison de course mais j’ai peur en faisant cela que mon plan de formation se réadapte ( ce qui est normal ) mais surtout qu’il me fasse recommencer toutes les phases depuis le début. j’aurai juste voulu un suivi de progression d’avril à septembre pendant la saison des courses. Quelqu’un peut-il m’aiguiller ? Merci à vous.

This is an English speaking channel. You’ll need to repost with an English translation.

Hello everyone, first start of the season with TR, so I made a plan until April, the start of my amateur races. I would have liked to change the date from the end of April to September, the end of my racing season, but I am afraid that by doing this my training plan will be re-adapted (which is normal) but above all that it will make me start all the phases again from the beginning. I would just have liked a progress monitoring from April to September during the racing season. Can someone guide me? Thank you.

2 Likes

Bonjour,
Bienvenue chez TrainerRoad! :wink:
As-tu utilisé Plan Builder pour faire ton plan ? Ou en as-tu créé un toi-même ?
Si tu as utilisé Plan Builder, as-tu ajouté des évènements, ou as-tu choisi un but pour ton entrainement ?
Si tu ajoutes des évènements, je pense que ce serait l’idéal pour toi, ton plan se finira une semaine après ton dernier évènement programmé, et il sera construit de façon à optimiser ta préparation pour tes courses…

Hello,
Welcome to TrainerRoad! :wink:
Did you use Plan Builder to make your plan? Or did you create one yourself?
If you used Plan Builder, did you add events, or did you choose a goal for your training?
If you add events, I think that would be ideal for you, your plan will end one week after your last scheduled event, and it will be built in a way to optimize your preparation for your races…

1 Like

Bonjour, merci pour ta réponse , je vais regarder ça :+1::wink:

2 Likes

Excellente réponse @brnfox :slight_smile: Merci!

@angevert, vous pouvez également nous contacter à support@trainerroad.com et nous vous aiderons à vous installer et répondrons à toutes vos questions !

English Translation:

Great answer @brnfox :slight_smile: Thank you!

@angevert, you can also contact us at support@trainerroad.com and we’ll help you get set up and answer any questions you may have!

1 Like

Thank you very much @Caro.Gomez-Villafane :grin:

1 Like

Wow